Kağıttan gemiyle keyifli bir rota



Akşam çekmecelerimi düzenlerken kullanmaya kıyamadığım ajandalarım, defterlerim ve biriktirdiğim kalemlerime baktım uzun uzun. Bir kısmı hediye gelmiş, bir kısmıda beğenerek aldıklarımdı. Bir tanesini açıp birşeyler yazayım derken o bembeyaz sayfadan yıllar geçmesine rağmen hala aynı kağıt kokusunun çıkmış olmasına hayret ettim doğrusu.  Zihnime ilişen koku usulca peşine düştü geçmişten kopup gelen takvim yapraklarının...

Küçükken ne çok severdim, okul başlamadan önce yapılan kırtasiye alışverişlerini. Daha yolda giderken canlanırdı zihnimde rengarenk kalemler, mis kokulu silgiler, ama en çokta defterleri severdim kapağını açar açmaz burnuma dolan yeni kağıt kokusunu...

Güleryüzlü kırtasiyecinin ikram ettiği meyveli şekerlerle dahada güzel hale gelen alışverişi tamamladıktan sonra keyfimi hiçbir şey kaçıramaz edasıyla çıkıp poşetleri ara ara kontrol eder sabırsızlanarak evin yolunu tutardım.

Daha o yaşlarda heyecanlandırırdı beni defterlerimin ilk sayfasına yazmak.  Kapağının iç tarafına kalem izi çıkmasın diye ilk sayfayı hep boş bırakırdım. Daha da güzeli defter kenarına renkli kalemlerle süslemeler yapar baktıkça mutlu olurdum. 

Şimdi o zamanlarımı hatırlıyor ve tebessüm yerleşmiş dudaklarımla bir yudum daha alıyorum demli çayımdan. O kokulu silgilerin bıraktığı izleri yükleyip kağıttan gemilere, gönlümdeki anı deryasına bırakıyorum geziniyor kıyılarımda... Ve yaş almış yıllarıma uğrayıp öyle dönüyor limana. 

Kapanıyor çekmece yine tek kelam yazmadan bembeyaz bırakıyorum sayfaları, anılarım bahardan kalma papatyalar gibi saklanıyor defter aralarına, belki bir dahaki ziyaretimde diye geçiriyorum içimden...

Yorumlar

  1. Bende o hislerle duygularla büyüdüm.Ufacık birşeyin beni ne kadar mutlu ettiğini hatırladım.Herkes bu değeri bilemez yaşamadan.Eline sağlık gönlü güzel insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet tabi hepimizin hayatında kendisi küçük anlamı büyük ve güzel hisler vardır, çok teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Cok guzel olmus gecmise yolculuk yaptim eline yuregine saglik kizm

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim güzel bir an yasatabiliyorsam ne mutlu bana

      Sil
  2. Aynı duygulari ben de yaşadım adeta duygularıma tercüman olmuş bu yazı. Minik bir soru. Güleryüzlü kirtasiyecinin kirtasiyesinin ismini hatırlıyor musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, sizlere güzel şeyler hissettirebiliyorsam ne mutlu bana 🙏 Evet hatırlıyorum. Memleketim Hatay'ın Kırıkhan ilçesindeki Bulut kırtasiyenin sahibi Ahmet amca :) uzun yıllar geçti hala ordamı bilemiyorum

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir tutam kış, bir tutam bahar

Yaralar iyileşmez, susmayı öğrenir...

Sakin bir İstanbul sabahı