Yağmurdan gelen hüzün... toprak kokusu

 


Yağmurlu bir mayıs sabahına uyandım bugün, işe gitmek için evden çıktığım an yoğun bir toprak kokusu sardı her yanımı. Nemli ve başka kokuları örtercesine ağır. Bu koku bana hep çocukluğumu hatırlatır, uzun bir zaman yolculuğuna çıkarır beni...

Daha sesini duyar duymaz evinin koridorundan odasına koşup binanın arka bahçesine bakan pencereyi açıp yağmur ardı yükselen bu kokuyla mest olan bir kız çocuğuydum. Damlaların semada doğup hızla ağacın yapraklarına çarpıp ordanda toprakla kucaklaşmasını izlerdim dikkatle. İzledikçe heyecanlanır, elimi camdan uzatıp yağmura dokunmak için sabırsızlanırdım.

Dışarda yağmurdan kaçışan insanların aksine yürümeyi severdim damlalar parmak uçlarımdan akana kadar. Ellerimi açıp rahmetin avuçlarıma doluşunu izlemek, semadan düşen her damlanın kulağımdaki bestesini dinlemek ve bu muhteşem senfoni bittiğinde her yere yayılan toprak kokusunu içime çekmek... Tarifsiz bir keyifti

Şimdi düşündükçe eski anılar zihnime akıyor, koku henüz devam ederken yüreğime oturan hüznü de yanıma alıp kendimi iş yerimin bahçesinde yağmur altındaki ıslak banka atıyorum. Yağdıkça anlamı değişiyor derinleşiyordu ve yaşadıkça anlıyor insan...

Toprak kokusu anıların en tazesi ve en acısıymış meğer, toprağın koynunda sakladığı soluksuz yaşamların dünyada bıraktığı son kokuymuş...

Yorumlar

  1. Yazının görünen ve görünmeyen anlamini öyle iyi anladim ki içim yandı...😢

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağır bir hüzün mevsimi benim için. Bazen üstü kapalı sözler çok daha fazla şey anlatır bizlere, duygularımı sizlere ulaştırabildiysem ne mutlu

      Sil
  2. Yağmuru ve yağmurlu havayı seven anlamındaki kelime Plıviofil. Üniversitede Orduyu tercih etmemdeki nedendir yağmuru yağmurlu havayı sevmem.Yağmur içimizdeki o masumiyeti günyüzüne çıkarır o toprak kokusu ruhumuza tesir eder. Elinize emeğinize Kaleminize Sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Plıviofil... Bunu daha önce duymamıştım teşekkür ederim. Yağmuru bazılarımız kaçışıp camın ardından izlerken bazılarımız da semada yolunu gözler. Ne güzel tarif ettiniz yağmuru sizinde kaleminize sağlık

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yaralar iyileşmez, susmayı öğrenir...

Duygusal gezgin

Sakin bir İstanbul sabahı