Gelincik mevsimi

 


Bugün günlerden ne? saat mevsimin neresinde bilmiyorum, diye aklımdan geçirirken bir gelincik çiçeği takılıyor gözlerime duvar dibinde. Evet zaman memleketimin tarlalarının gelincik çiçeğiyle dolup taştığı mevsimde. Güneşin bile üzerine doğarken sabırsızlandığı, yanına yatıp baksan uçsuz mavide, tepeye çıkıp baksan yeşil tuvalde yanan alevdir gelincik.

Açmak için zamanının gelmesini bekleyen boynu bükük yavruları vardır her daim yanında. Rengindeki asaleti, duruşundaki dirayeti ve toprağından aldığı merhametiyle güzeller güzeli bir annedir gelincik.

Memleketimde bu mevsime denk geldiğimde gözlerimi hiç ayırmadan izleyişim canlandı zihnimde, güneşe bile kızardım batarken biraz daha kalsa ne olurdu sanki diye ama mecburdu vedalaşmalıydı günle çünkü akşam başka güzelliklerin doğumu için gelmeliydi. Bende içten içe "inşallah yine geleceğim gözlerime dolan güzelliğini izlemeye" diye veda ederken yorgun anne gelincikte artık dinlenmeye çekilirdi.

Durduramazmıyım zamanı
Aylarca yıllarca böyle kalsan
Sonu görünmez yeşilin kızıl prensesi
Şu mevsimden ismini çalsan

Zihnimde bir fotoğraf karesi olarak kalan ve bu minik gelinciğin hatırlattığı bir özlemimi sizlerle paylaşırken sağlık sıhhat ve mutlulukla kalmanız dileğiyle...

Yorumlar

  1. Maşallah bu ne güzel bir anlatım böyle👏.Okurken huzur buldum. Dillerine kalemine yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bir nebze iyi gelebiliyorsam sizlere, ne mutlu bana :)

      Sil
  2. “...çünkü akşam, başka güzelliklerin doğumu için gelmeliydi.” Muazzam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akşam karanlık ve ıssız bile olsa göremediğimiz bir çok güzellikte barındırır. Teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Kalemine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  4. Gelincikle ozlemin hasretin anlatıldığı yaziyi cok duygulanarak okudum eline yuregine saglik kizm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim anne, bende çok duygulanarak yazdım yüreğimin yettiğince

      Sil
  5. Çok çok güzel olmuş ellerinize sağlık. Yenisini merakla bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, inşallah en kısa sürede paylaşacağım :)

      Sil
  6. Çok beğendim tebrikler. Yenilerini heyecanla bekliyorum :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yaralar iyileşmez, susmayı öğrenir...

Duygusal gezgin

Sakin bir İstanbul sabahı