Akşam sefası (ikindi prensesi)

 



Her günün bitimine doğru gölgenin rengini bölerek penceremin önünde açan, sarı akşam sefası çiçeğini izliyorum. Ben ona ikindi prensesi de diyorum. En çok da, uykuya çekildiği için renklerin ferini söndüren güneşe rağmen canlı rengi ve rüzgarla olan dansı büyülüyor beni.

Tüm gününü hayat meşguliyetiyle geçiren insanın gün sonunda akşam sakinliğinde yüklerini bir kenara koyup nefes alabildiği, yüreğini açıp bakabildigi, tek kelime ses duyulmadan kendiyle konuşabildiği, haline benzetirim bu çiçeği. Sokak lambasının ışığı dokunsada yapraklarına, o kendi renginin aydınlığında kimsenin olmadığı saatlerde açar ve kendiyle başbaşa kalır bu koca dünyada.

Biz evlerimize gün bitti diye çekilirken, o gür yapraklarının arasından belirir, kaldırır başını çünkü karanlıktır aslında onun güneşi, sakinliktir suyu, dışardan gelen sesler rüzgar uğultusu gibi duyulurken evimizden, aslında duyulan fısıltısıdır akşam sefasının, muhabbetidir estikçe camlarımıza vuran.

Zaman ilerliyor, siliniyor gecenin resmi üzerimizden, güneş yavaştan yerini alıyor ve bizler güne merhaba derken,  sokak lambası görevini güneşe devrediyor. Artık akşam sefasının da uyku vakti geliyor. vedalaşıyor geceyle ve kapanıyor yaprakların ardına. Çünkü o, gününe akşamın doğması için beklemesi gerektiğini biliyor.

Yorumlar

  1. Yine enfes bir yazi...bu kadar guzel betimleme ender bulunur türden...guzel yazilarinizin devamini bekliyoruz sabirsizlikla

    YanıtlaSil
  2. Yormadan ama son derece sanatlı, edebiyat parcalayacagim diye tuhaf kelimeler ve uzun cumleler olmadan, insanin ruhuna dokunan, her biri ayrı kıymetli cümleler. Yazı hiç bitmesin istiyor insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bende nacizhane ruhumdan döküleni dilimin döndüğünce sizlerle paylaşmaya çalışıyorum

      Sil
  3. Bir solukta okudum. Bu ne güzel yazıya dökmektir böyle. Kalemine yüreğine sağlık. Sabırsızlıkla diğer yazılarını bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  4. Yuregine kalemine saglik kizm bir solukta okudum

    YanıtlaSil
  5. Yüreğine sağlık hilalcim❤️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yaralar iyileşmez, susmayı öğrenir...

Duygusal gezgin

Sakin bir İstanbul sabahı