Dizelerden anılara yolculuk...




İstanbul'un yıllara meydan okuyan tarihi semtlerinden Samatya'ya yüzünü dönmüş küçük dar balkonlu ve geniş hatıralı bir evim vardı. İşten yorgun argın geldiğimde biran önce işlerimi bitirip kahvemi de alıp balkona oturuyordum. Bana kendimi iyi hissettiren bu yerde dünyada yaşayan tek insanmışım gibi sadece kendi sesimi duyuyor kısa süreliğine de olsa sakinliği üzerime örtüp uçsuz maviyi hayranlıkla izliyordum.

Denizin kokusu balıkçılar çarşısına karışıp yeni aromasıyla Samatya'nın girintili sokaklarından geçerek evlere doluyordu. Zaman ilerliyor ve nihayet gün batıyor... Deniz saçlarına kına yakmış bir kadın zerafetiyle uykuya çekiliyordu.

Böyle bir güzelliğe kayıtsız kalamayan gözlerimin ısrarına dayanamayan mürekkep sevdalısı parmaklarımdan nacizhane birkaç satır dökülüverdi...

Sessizlik mi? Bu kokan burnuma

Rehavetinde kalakalmış gibi zamanın

Gün teslim olurken karanlığa

Ağır bir film kuşağı sanki her anım

Çok sevdiğim eski defterlerimi karıştırırken denk geldiğim dizelerimin bana hatırlattığı bir anımı paylaşırken sağlık sıhhat ve mutlulukla kalmanızı dilerim.

Yorumlar

  1. İcten içe evini semtini şehrini seven birinin. Harika anlatımı . Su gibiydi 🎀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 🙏😊 Çok teşekkür ederim, anılarımı barındıran her semt benim için özeldir

      Sil
  2. Okurken gözümde her şeyi canlandırma bildim. Betimlemeler resim gibi çok güzel anlatılmış. Daha fazlasını da okumak istedim. Emeğine sağlık Hilal abla, çok beğendim yazımını. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazılarımla sizlere iyi gelebiliyorsam,okurken keyifli bir an yasatabiliyorsam ne mutlu bana😊 teşekkür ederim

      Sil
  3. Anılar... En üzülerek ve sevmeyerek gittiğimiz şehirleri bile ince bir sızı gibi kalbimizde saklayan, her mekâna her âna değer katan anılar, hatıralar...

    YanıtlaSil
  4. Evet hatta bazen bir anlık gözümüzün önüne gelen bir görüntü bile bizi taa derindeki bir anımızı ziyaret ettirmeye yetiyor

    YanıtlaSil
  5. Deniz saçlarına kına yakmış bir kadın zerafetiyle uykuya çekiliyordu. 😍

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yaralar iyileşmez, susmayı öğrenir...

Duygusal gezgin

Sakin bir İstanbul sabahı