Güzün saklı kahramanı... Ekim


Hep Eylül için yazılır sözler şiirler, hep Eylül söylenir efkar dolu şarkılarda, hep Eylülde olur başlangıçlar yada vedalar, yüzümüze düşerse bir hüzün hep Eylülün parmağı vardır o işte, her daim sırası önce diye güzün temsilcisi olarak bilinen ve anılandır Eylül... Kim bilir belkide ardındaki, güzün gerçek kahramanının vitrin halidir Eylül. Vizyona yeni girecek bir film olsaydı güz, fragmanı Eylül filmin kendisi Ekim olurdu diye düşünürüm hep. Bu yüzden nacizhane kendi gözümden Ekimi anlatmak istiyorum bu yazımda. 

Eteklerine doldurduğu kurumuş yapraklarla geliyor memleketimin dört bir yanına, sarının  kahvenin tonlarını serpiştiriyor ve güzün desenini dokuyor ilmek ilmek tabiatın her noktasına. Rüzgarı geliyor ardından dolu dizgin, uğultusunda bir keman sesi... Ruhum yerinden savurulurcasına atıyorum kendimi dışarı, ellerimde sımsıkı sarıldığım sıcak çayımdan bir yudum alıyorum çünkü buğusu yüz hatlarıma dolmuş buharın ardından izlemeyi seviyorum bu sanatsal döngüyü.

Biraz yürüyüş yapmak için çıkıyorum yola, adımlarımda yaprak çıtırtısı. Rüzgar estikçe üstüme başıma bulaşıyor mevsim, yavaştan ısısı düşen havada ürperince kendime sarılıyorum. Çünkü insana kendi sıcaklığını hissettiren güz nakışlı bir hırkadır Ekim...
Yürümeye devam ederken elimin üzerine damlayan yağmur tanesi gülümsetiyor beni ansızın, gözlerimi kapatıp başımı göğe doğru kaldırıyorum. kızının saçlarını tarayan bir anne şefkatiyle kibar ve usulca yağıyor yağmur. Hissediyorum Ekim parmaklarımdan toprağa doğru akıyor. Kalan yolumu tüm sokakları toprak kokusuyla dolan bu şehirde mevsimi yaşayarak tamamlıyorum.
Sağlık, sıhhat ve huzurla kalmanız dileğiyle...

Yorumlar

  1. Hilalcigim Eylül ve Ekim ancak bu kadar güzel anlatılabilir çok güzel bir yazı olmuş seni tebrik ederim eline yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah dilimin yettiğince anlatmaya çalıştım. Çok teşekkür ederim 🙏

      Sil
  2. Yine yeniden mükemmel bir yazı daha....

    YanıtlaSil
  3. En sevdiğim mevsimdir sonbahar 🍁🍂
    Ama bu kadar da anlam cikartmamistim açıkçası bn sebepsiz seviyormusum 🤭
    Hilalcim senin anlatma uslubunla her şeyi sevebilirim. Öyle tatlisin ki 😘💝💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde en sevdiğim mevsimdir. Sebepsiz sevebilmek... ne güzel 😊 ayy çok teşekkür ediyorum. Bizde değil marifet, asıl güzel bakan güzel görür 🙏

      Sil
  4. Ancak bu kadar güzel anlatirdi güz aylari harika olmus yuregine kalemini saglik kizm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelamımın yettiğince yazmaya çalışıyorum anne çok teşekkür ederim 😊🙏

      Sil
  5. Herzamanki gibi tek solukta okudum,ekimi hiç bukadar sevmemiştim,meğer o hafif uşumeler bile ne kadar sanatsalmişta haberimiz yokmuş,sanatsal bakmak hayati nasil da guzel gösteriyor insana,tesekkurler canim,senin yazılarını çay eşliginde keyifle okuyorum hep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy çok teşekkür ederim sonbaharı severim küçüklükten bu yana, güz çocuğuyum belki ondandır. Ne mutlu bana çayınıza yazılarımla eşlik edebiliyorsam 😊🙏

      Sil
  6. Hani derler ya yazar olmanın başlıca koşullarından biri dünyaya,insanlara,olaylara farklı bir gözle bakmak ve bu farklı bakışa estetik bir ifade ve biçim kazandırmaktır.Bu yazıda da ekim ayına farklı bir bakış açısıyla yaklaşman ve bunu bize hissettirmen gerçek manada çok etkileyici olmuş yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Estağfurullah yazar olarak anılmak haddim değil, benimki öylesine icimden nasıl dökülürse yazıyor sizlere sunuyorum. Güzü seviyorum ondandır çok teşekkür ediyorum 😊🙏

      Sil
  7. “…yüzümüze düşerse bir hüzün, hep eylülün parmağı vardır o işte. “👏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çünkü hüznün resmidir Eylül, teşekkür ederim

      Sil
  8. Hilalcim Hilalcim, nasıl güzel tasvirlemek... nasıl bir duygu yükü sende ki tebrik ederim 👏👏👏

    YanıtlaSil
  9. ilk izlenim her zaman daha etkilidir, o yüzden eylül izin vermez ekime, kasıma.... tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amaç etkili Eylülün ardında saklı kalmış başka bir güzelliği farketmek :) Teşekkür ederim

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yaralar iyileşmez, susmayı öğrenir...

Duygusal gezgin

Sakin bir İstanbul sabahı